مجموعه قوانین و مقررات نظام پولی و بانکی کشور​​​​​​​

صاحب اثر:
پژوهشکده پولی و بانکی
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

​​​​​​​
 تدوین و تنقیح:
سعید جلالی
​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​
​​​​​​​سال چاپ:
ویراست سوم
اسفند ۱۳۹۷

معرفی کتاب

دریافت مقدمه کتاب

جمهوری اسلامی ایران با تدوین سند چشم‌انداز بیست ساله خود گامی بلند برای ترسیم وضعیت و جایگاه بلندمدت خود برداشته است. دستیابی به اهداف متعالی مطرح در سند مذکور، نیازمند تدوین، اجرا، تکمیل و اصلاح برنامه‌های راهبردی و اجرایی در قالب برنامه‌های پنج ساله می‌باشد.
برنامه پنجم توسعه، دومین برنامه پنجساله کشور در قالب سند چشم‌انداز می‌باشد، این برنامه بر اساس سیاست‌هاى کلى برنامه پنجم توسعه موضوع ابلاغیه مورخ ۲۱/۱۰/۱۳۸۷ رهبر معظم انقلاب شکل یافته است.
قانون برنامه پنج­‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در مورخ ۱۳۸۹/۱۰/۳۰ تصویب نهایی و در مورخه ۱۳۸۹/۱۱/۱۰ جهت اجرا ابلاغ شده است. با گذشت نزدیک به سه سال از ابلاغ این قانون، قوانین و مقررات بسیاری پیرامون مواد مرتبط با نظام پولی و بانکی توسط هیئت‌وزیران، شورای پول و اعتبار  و… تهیه و به مرحله اجرا گذاشته شده است.
با توجه به تاثیرات فراوان قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه بر قوانین حاکم حوزه پولی و بانکی از یک سو و ماهیت موقتی قوانین برنامه از سوی دیگر، لازم به ذکر است پس از پایان مهلت حاکمیت قانون برنامه پنجساله پنحم توسعه، متون قانونی قبلی حاکمیت خود را بازیابی خواهند نمود.
آگاهی و دسترسی مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران کشور به مجموعه منسجمی از قوانین، مقررات و ضوابط ناظر بر مأموریت‌های نظام پولی و بانکی در برنامه پنجم توسعه ضروری بوده و طبقه­‌بندی آنها زمینه‌ساز استفاده از توانمندی‌ها و دانش انباشته در کشور، کاهش خطاهای تصمیم­‌گیری و استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های کشور و ارتقاء بخش غیر دولتی شامل خصوصی، تعاونی و عمومی می­گردد.
از این رو نظام بانکی کشور بر آن شد تا نسبت به تهیه مجموعه­ای جدید و بازنگری شده از مستندات مربوطه اقدام نماید.
در این راستا با توجه به تخصصی بودن موضوع و عدم آشنایی بسیاری از برنامه­ریزان کشور با این مقوله احساس نیاز گردید که مجموعه­ای کامل مشتمل بر قوانین، مصوبات و آیین­نامه­های اجرایی و مستندات مربوطه با آخرین اصلاحات تدوین و تنقیح گردد.​​​​​​​

خواهشمند است جهت دریافت نسخه کاغذی این کتاب به تعداد مورد نظر، از طریق فرم روبرو یا تماس با واحد اداری شرکت ویرا پژوهان پویا به شماره تماس ٨٨۶٩٧٠٠٢، سفارش خود را ثبت نمایید.

راهنمای خرید کتاب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید