نهادهای مالی بین‌المللی اسلامی​​​​​​​

حضور نگارنده در هیئت­مدیره اجرایی بانک توسعه اسلامی و هیئت مدیره تعدادی از مؤسسات وابسته به آن، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، این فرصت مغتنم را فراهم نمود تا ضمن بهره­مندی مستمر از فضای معنوی مکه مکرمه و مدینه منوره، با امکان دسترسی به تحقیقات و مستندات و با انگیزه انتقال تجربه و کارکرد گروه بانک توسعه اسلامی به هم­میهنان و نیز فارسی زبانان سایر کشورها، تدوین این کتاب در دستور کار قرار گیرد.
بانک توسعه اسلامی بزرگترین نهاد مالی جهان اسلام است و یکی از نهاد­های توسعه­ای بین­المللی به­شمار می­رود که تمامی کشورهای اسلامی در آن عضویت دارند و کارکردهای قابل توجهی در حوزه­های اقتصادی و اجتماعی دارد.
این بانک علاوه بر ارائه خدمات متنوع اقتصادی به امت اسلامی، نقش بی­بدیلی در طراحی ابزارها و تأسیس نهادهای مالی بین­المللی اسلامی داشته است. نقش اساسی بانک توسعه اسلامی در ایجاد نهادهای مالی اسلامی باعث شد که نوشتار حاضر، علاوه برگروه بانک توسعه اسلامی، به سایر نهادهای مالی بین­المللی اسلامی بسط داده شود و به معرفی و تشریح این نهادها نیز بپردازد.
امید است که این مجموعه در معرفی نهادهای مالی بین­المللی اسلامی و بسط دانش بانکداری اسلامی و همچنین در راهنمایی فعالین اقتصادی کشور برای بهره­مندی از خدمات این نهادها مؤثر واقع شود.​​​​​​​

تدوین:
سید حمید پورمحمدی
عضو سابق هیأت عامل بانک توسعه اسلامی

فردوس زارع قاجاری
کارشناس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

ناشر:
انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر

​​​​​​​سال چاپ: ۱۳۹۲

معرفی کتاب

دریافت مقدمه کتاب

خواهشمند است جهت دریافت نسخه کاغذی این کتاب به تعداد مورد نظر، از طریق فرم روبرو یا تماس با واحد اداری شرکت ویرا پژوهان پویا به شماره تماس ٨٨۶٩٧٠٠٢، سفارش خود را ثبت نمایید.

راهنمای خرید کتاب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید