مشاوره جهت تدوین برشی از اسناد آمایش سرزمین پیرامون فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی

کمیته امداد امام خمینی(ره)

سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱

معرفی پروژه

چشم‌انداز کمیته امداد امام خمینی، فراهم نمودن زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای رشد فعالیت‌های عمیق، ماندگار، زودبازده و اثربخش در میان اقشار آسیب‌پذیر جامعه با رعایت اصول کفایت، جامعیت و مطلوبیت می‌باشد، برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز کمیته امداد، اطلاع دقیق از وظایف کمیته امداد در سند ملی آمایش سرزمین و اسناد ۳۱‌گانه استانی گامی مهم است،که شرکت دانش بنیان ویرا پژوهان پویا این مسئولیت را بر عهده گرفته است تا در این حوزه با یاری کمیته امداد امام خمینی(ره) گامی بلند در آبادانی و پیشرفت کشور بردارد.

موضوع کلی

استخراج تکالیف از اسناد ملی و استانی آمایش سرزمین(۳۲) سند مصوب شورای عالی آمایش سرزمین ویرامون فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره)

 شرح خدمات

  1.  ایجاد بانک اطلاعاتی آمایش سرزمین کمیته امداد در قالب نرم افزار access
  2. احصا و بررسی مقولات مربوط به بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مرتبط با کمیته امداد امام خمینی
  3. بررسی و ارائه پیشنهاد اجرایی در خصوص نواقص و خلا های قانونی مرتبط با فعالیت‌های کمنیته امداد امام خمینی (ره)
  4. تهیه و تدوین کتاب مجموعه اسناد آمایش ملی و استانی ناظر بر فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظم نوین قانونی

نتایج و اثرگذاری‌های طرح

در این پروژه تکالیف کمیته امداد امام خمینی(ره) از سند ملی آمایش سرزمین و ۳۱ سند استانی پیرامون فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی بر اساس هدف تعیین شده در اساسنامه «توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان» استخراج شده و سعی شده است بجای نگاه مادی (درامدی) به مقوله فقر، به مقوله معنوی (قابلیتی) توجه شود.

آمایش سرزمین و نقش آن در برنامه‌ریزی با بیش از چهار دهه تجربه در ایران، از فراز و نشیب‌ها و نوسانات مبری نبوده است. پژوهش‌های انجام‌شده نشان می‌دهند که اصلی‌ترین علل عدم تحقق برنامه‌های آمایش سرزمین در ایران در زمینه‌های مفهومی، سازمانی و قانونی و برداشت‌های نادرست و شناخت اندك از مقوله آمایش سرزمین و نیز وجود نگاه غالب بخشی، در برنامه‌های میان‌مدت توسعه اقتصادی و اجتماعی است،که شرکت دانش بنیان ویرا پژوهان پویا با سابقه‌ای که در این حوزه دارد سعی در رفع این مشکل و بهبود وضعیت موجود دارد.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش