کارنامه قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی، تولیدی، صنعتی و اجرایی کشور در اجرای پروژه‌ها و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات

صاحب اثر:
وزارت صنایع و معادن

 تدوین و تنقیح:
سعید جلالی

​​​​​​​زیر نظر:
سیامک صمیمی دهکردی​​​​​​​

​​​​​​​
ناشر:
جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر
​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​سال چاپ: ۱۳۸۳

معرفی کتاب

دریافت مقدمه کتاب

قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی، تولیدی و صنعتی و اجرایی کشور در اجرای پروژه‌­ها و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات در اسفند ماه ۱۳۷۵ تصویب و در مورخه ۱۶/۱/۱۳۷۶ جهت اجرا به دولت ابلاغ شده است.
روح کلی حاکم بر قانون، واگذاری مسئولیت و انجام مدیریت فعالیت‌­های مختلف پروژه­‌های کشور به بنگاه‌­های اقتصادی حرفه‌­ای ایرانی بوده است و تحقق اهداف ذیل مد نظر بوده است:
– حمایت از شرکت‌­ها و پیمانکاران ایرانی به منظور افزایش توان تولید و ارائه خدمات
– تقویت توان فنی و اجرایی کشور در اجرای کارهای بزرگ
– استفاده هر چه بیشتر از توان فنی و مهندسی، تولیدی و صنعتی و اجرایی کشور
عده­ای متأسفانه تصور می­‌کنند که توان اجرای این قانون را ندارد، لیکن قانون­گذار، با تجربه کارهای مهندسی انجام شده در دوران جنگ تحمیلی و با توجه به اجرای پروژه­های صنعتی بسیار بزرگ، با قوانین و مقررات خاص، با تصویب این قانون امکان به منصه ظهور رسیدن توان ملت و کشور را فراهم نموده است.
اکنون دولت و مسئولین بایستی بسترهای لازم را برای عرضه توان و اراده ملت و کشور که همانا آبادانی ایران با اجرای پروژه‌­های صنعتی بوده و ثمره آن اشتغال می­باشد را فراهم آوردند.
به مناسبت روز صنعت و معدن بر آن شدیم که کارنامه هفت ساله اجرایی نمودن این قانون را که موجب رشد صنعت کشور شده است را تدوین و ارائه نماییم.
این قانون راهنمای نظام فنی و اجرایی کشور و ارتباط مستقیمی با قانون سرمایه­گذاری خارجی داشته و قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع … مکمل این قانون می­باشد.
با توجه به اینکه آیین‌­نامه‌­های اجرایی ماده (۲) و دستورالعمل جدید اجرایی ماده (۳) ابلاغ گردیده و ده‌­ها شرکت در بخش­‌های مختلف گواهی احراز صلاحیت پیمانکاران اجرایی پروژه­های صنعتی به روش طرح و ساخت را دریافت و در دستورالعمل جدید ماده (۳) کارگروه نظارت پیش­بینی و این امر باعث گردیده است مصوبات متعددی به تصویب شورای اقتصاد برسد.​​​​​​​

خواهشمند است جهت دریافت نسخه کاغذی این کتاب به تعداد مورد نظر، از طریق فرم روبرو یا تماس با واحد اداری شرکت ویرا پژوهان پویا به شماره تماس ٨٨۶٩٧٠٠٢، سفارش خود را ثبت نمایید.

راهنمای خرید کتاب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید