قانون برنامه سوم توسعه در نظم نوین قانونی​​​​​​​

صاحب اثر:
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
معاونت امور پشتیبانی


 تدوین و تنقیح:
سعید جلالی
​​​​​​​
ناشر:
مرکز مدارک علمی و انتشارات
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​سال چاپ: شهریور ۱۳۸۰

معرفی کتاب

دریافت مقدمه کتاب

قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ ۱۳۷۹/۱/۱۷ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۷۹/۱/۱۷ به تأیید شورای نگهبان رسیده است. با گذشت بیش از یک­ سال از ابلاغ این قانون، قوانین و مقررات بسیاری پیرامون مواد یکصد و نود و نه­‌گانه آن توسط هیأت وزیران، شورای عالی اداری، سازمان مدیریت و برنامه­‌ریزی کشور و برخی دیگر از نهادهای ذی­‌ربط تهیه و به مرحله اجرا گذارده شده است. از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی تاکنون چهار بار در این قانون تجدید نظر کرده که در سه مورد به اصلاح قسمتی از قانون و در مورد دیگر به تفسیر یکی از مواد آن انجامیده است. بدین ترتیب عناوین کمیسیون­‌های مذکور در قانون برنامه سوم توسعه در تاریخ ۱۳۷۹/۴/۸، ماده ۶۰ و تبصره­­‌های آن و نیز جدول شماره ۲ در تاریخ ۱۳۷۹/۷/۱۹ و تبصره ۲ ماده ۷۰ در تاریخ ۹/۳/۱۳۸۰ اصلاح شده و ماده ۹۲ در جلسه مورخ ۱۳۷۹/۳/۳ تفسیر گردیده است، علاوه بر آن توجه به راهکارهای اجرایی حوزه­‌های بخشی و فرابخشی و اهداف کمی قانون برنامه سوم توسعه و موضوع تحول اداری و مصوبات شورای عالی اداری و بخشنامه­­‌های سازمان مدیریت و برنامه­‌ریزی کشور در خصوص آن نیز در کنار موضوعات فوق شایان توجه بسیار می­‌­باشد.
شاید خارج از انصاف باشد که با این پراکندگی و تنوع فوق­­‌العاده قوانین و مقررات مربوط به قانون برنامه سوم توسعه از مجریان و کارشناسان دست­اندرکار دستگاه­‌­های اجرایی متوقع باشیم بی هیچ عیب و نقصی در مقام اجرای آنها برآیند. بدیهی است اجرای بهینه وظیفه جز با شفافیت حاصل از تدوین و ضوابط حاکم، تنقیح علمی این مقررات و انتشار آنها میسر نمی­‌­باشد.
آنچه پیش روی شماست ثمره درک همین کاستی و نقص در دسترسی به قوانین و مقررات مربوط با قانون برنامه سوم توسعه می­­‌باشد. مجموعه حاضر با تدوین و تنقیح همه آنچه گفته شد در شش قسمت به خوانندگان محترم تقدیم گردیده است.​​​​​​​

خواهشمند است جهت دریافت نسخه کاغذی این کتاب به تعداد مورد نظر، از طریق فرم روبرو یا تماس با واحد اداری شرکت ویرا پژوهان پویا به شماره تماس ٨٨۶٩٧٠٠٢، سفارش خود را ثبت نمایید.

راهنمای خرید کتاب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید