مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی​​​​​​​

صاحب اثر:
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
معاونت امور فنی


 زیرنظر:
دفتر تدوین ضوابط و معیارهای فنی

ناشر:
معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور
​​​​​​​مرکز داده‌ورزی و اطلاع‌رسانی

​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​
​​​​​​​سال چاپ: نوبت هفتم ۱۳۸۸

معرفی کتاب

دریافت مقدمه کتاب

بهره­‌گیری از ضوابط، و معیارها و استانداردهای فنی در تمامی مراحل طراحی، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری طرح‌های عمرانی با رویکرد کاهش هزینه و زمان و ارتقای کیفیت، از اهمیتی ویژه برخوردار بوده و در نظام فنی اجرایی کشور، مورد تأکید جدی قرار گرفته است.
نشریه حاضر با عنوان مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی به منظور ایجاد هماهمنگی و یک‌نواختی در دستورالعمل‌های اجرایی کارهای ساختمانی کشور و همچنین رعایت اصول، روش‌ها و فنون اجرایی متناسب با امکانات موجود و سازگار با شرایط و مقتضیات اقلیمی کشور، تهیه و تدوین گردیده است.
به هنگام و روزآمد نمودن نشریات و استانداردهای فنی، با توجه به فناوری‌های جدید و نوآوری‌های صنعتی، در مقاطع زمانی مختلف، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز در راستای وظایف و مسئولیت‌های قانونی و به منظور هماهنگی و همگامی با فناوری‌های جدید و تکمیل این مجموعه، اقدام به بازنگری و تجدیدنظر در این نشریه بوده است.
بازنگری و تکمیل مطالب در فصول دوم مصالح ساختمانی، پنجم بتن و بتن آرمه درج و استانداردهای مرتبط جدید در تمام متن و ویرایش فنی کل مجموعه از اهم مواردی است که در نسخه حاضر انجام شده است.​​​​​​​

خواهشمند است جهت دریافت نسخه کاغذی این کتاب به تعداد مورد نظر، از طریق فرم روبرو یا تماس با واحد اداری شرکت ویرا پژوهان پویا به شماره تماس ٨٨۶٩٧٠٠٢، سفارش خود را ثبت نمایید.

راهنمای خرید کتاب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید