قوانین و مقررات ناظر بر مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در نظم نوین قانونی​​​​​​​

صاحب اثر:
شرکت تعاونی توزیعی
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور


​​​​​​​
 تدوین و تنقیح:
اسماعیل عامری گلستان
حسین آرامی
سعید جلالی

​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​
​​​​​​​سال چاپ: تابستان ۱۳۹۴

معرفی کتاب

دریافت مقدمه کتاب

از الزامات و ضرورت‌های مدیریت در هر حوزه‌ای، دسترسی آسان و نظام‌مند به قوانین و مقررات آن حوزه‌ است. به ویژه حوزه مدیریت توسعه استان‌ها که از اهمیت و حساسیت ویژه برخوردار است زیرا در حقیقت برش یا ماکتی از نظام اداره کشور در جغرافیای استان می‌باشد.
جهت‌گیری نظام و از جمله قوه مجریه به سمت اجرایی کردن هرچه بیشتر رویکرد و سیاست عدم‌ تمرکز و مشارکت و اختیار هرچه بیشتر استان‌ها در مدیریت توسعه پهنه جغرافیایی ذی‌ربط می‌باشد. ضرورت باطنی امر از یکسو و تغییر مداوم قوانین و مقررات، در نهایت به‌گونه‌ای به آشفتگی در این زمینه دامن زده است، لذا درک روشن و بروز از قوانین و مقررات که به عنوان پایه تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و در نهایت مدیریت توسعه استان می‌باشد، بسیار واجد اهمیت است.
ساماندهی امور، بر پایه ضوابط روشن و بر مبنای قوانین تنقیح شده، هم صحیح‌تر، هم دقیق‌تر و هم کارآمدتر به سرانجام می‌رسد. اینک که با احیاء سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها دوره جدیدی از نظام اداره استان‌ها مبتنی بر عقلانیت و معیارهای قانونی آغاز گردیده، تدوین و ارائه مجموعه‌ای که بتواند پاسخگوی نیاز مدیران استانی باشد، گامی هرچند کوچک ولی انشاالله مؤثر در کارآمدی مدیریت توسعه استان در دوره اخیر می‌تواند باشد.
آگاهی از اسناد بالادستی که چتر فراگیر همه اسناد و اقدامات در سطح ملی و استانی می‌باشد به اشراف ذهنی و لمس و درک جهت‌گیری‌های اصولی نظام اداره کشور کمک می‌کند و چارچوب کلی حرکت توسعه استان را مشخص می‌نماید. در مرحله بعد آشنایی و اشراف به ارکان نظام اداره استان و شرح وظایف آن باعث می‌شود هم اختیارات و وظایف قانونی هرکدام از نهادهای ذی‌ربط در معرض آگاهی همه دست اندرکاران قرار گیرد و هم از این رهگذر با رفع ابهامات و انتظارات خارج از قاعده، به تفاهم بیشتر دست‌اندرکاران جریان توسعه استان بیانجامد.
 از سوی دیگر احصاء ضوابط حاکم و سازوکارهای مرتبط با موضوعات کلیدی از جمله سرمایه‌گذاری در استان اعم از سرمایه‌گذاری داخلی، سرمایه‌گذاری خارجی و سرمایه‌گذاری مشارکتی، تأمین مالی پروژه‌های عمرانی، مشوق‌های بخش غیردولتی، تعادل بخشی و ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه یافته و انتشار و ترویج آن، هم به مدیران و کارگزاران حوزه عمومی و هم به فعالیت بخش غیردولتی کمک خواهد کرد تا با اشراف، آگاهی بیشتر، اطمینان و امید افزونتری در روند توسعه استان نقش ایفا نمایند.
در این راستا با توجه به تخصصی بودن موضوع،  احساس نیاز گردید که مجموعه‌ای کامل مشتمل بر قوانین، مصوبات و آیین‌نامه‌های اجرایی با آخرین اصلاحات در حوزه مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها تدوین و تنقیح گردد.​​​​​​​

خواهشمند است جهت دریافت نسخه کاغذی این کتاب به تعداد مورد نظر، از طریق فرم روبرو یا تماس با واحد اداری شرکت ویرا پژوهان پویا به شماره تماس ٨٨۶٩٧٠٠٢، سفارش خود را ثبت نمایید.

راهنمای خرید کتاب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید