مجموعه مستندات قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی

صاحب اثر:
سازمان خصوصی سازی

 ​​​​​​​​​​​​​​تدوین و تنقیح:
سعید جلالی

ناشر:
انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصنعتی امیرکبیر
​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​
​​​​​​​سال چاپ: بهمن ۱۳۹۱

معرفی کتاب

دریافت مقدمه کتاب

بدون تردید ابلاغ سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایجاد بسترهای لازم تحول و شکوفایی در اقتصاد کشور را به همراه داشته است. هدف از تبیین سیاست‌های مذکور که بر موضوعاتی چون آزاد شدن دولت از فعالیت‌های اقتصادی غیر ضرور، باز شدن راه برای حضور سرمایه‌گذار در عرصه‌ اقتصاد کشور، تکیه بر تعاون و چتر گسترده شرکت‌های تعاونی بر روی اقشار ضعیف مردم، پرداختن دولت به امور حاکمیتی و … شکل گرفته و با طی مراحل مختلف و پس از انجام مطالعات کارشناسی و برگزاری جلسات متعدد، به بار نشست، تحقق موارد ذیل بود:
شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی.
گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تأمین عدالت اجتماعی.
ارتقای کارایی بنگاه‌های اقتصادی و بهره‌وری منابع مادی و انسانی و فناوری.
افزایش رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی.
افزایش سهم بخش‌های خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی.
کاستن از بار مالی و مدیریتی دولت در تصدی فعالیت‌های اقتصادی.
افزایش سطح عمومی اشتغال.
تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوارها.
کتاب حاضر با عنوان «مجموعه مستندات قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی» مجموعه منسجمی از قوانین، مقررات و ضوابط ناظر بر اصل (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می­باشد که امید است مورد استفاده کارشناسان و صاحب­نظران امر خصوصی­سازی در کشور قرار گرفته و زمینه‌ساز استفاده از توانمندی‌ها و دانش انباشته در کشور، کاهش خطاهای تصمیم‌گیری و استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های کشور گردد. این کتاب مشتمل بر دو بخش کلی می­باشد…​​​​​​​

خواهشمند است جهت دریافت نسخه کاغذی این کتاب به تعداد مورد نظر، از طریق فرم روبرو یا تماس با واحد اداری شرکت ویرا پژوهان پویا به شماره تماس ٨٨۶٩٧٠٠٢، سفارش خود را ثبت نمایید.

راهنمای خرید کتاب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید