استانداردهای شرعی بانکداری اسلامی گزارش‌های هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) تطبیق یافته با فقه امامیه

صاحب اثر:
مؤسسه بین‌المللی
تحقیقات و مطالعات بانکداری اسلامی صدر (ISIB)


ترجمه و ​​​​​​​​​​​​​​تدوین:
شورای علمی و فقهی مؤسسه

زیر نظر:
سید حمید پورمحمدی
​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​
​​​​​​​سال چاپ: ۱۳۹

معرفی کتاب

دریافت مقدمه کتاب

تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۱ موجب شد که ایران اولین کشوری در دنیا باشد که عملیات بانکداری اسلامی را بر تمامی بانک‌های خود تعمیم داده است. همچنین ایران اولین کشوری بود که اقدام به انتشار اوراق مالی اسلامی نمود و اوراق مشارکت منتشره از سوی بانک‌های ایران الگویی برای توسعه ابزارهای نوین مالی اسلامی در سطح دنیا شد. گسترش کمی فعالیت‌های بانکداری اسلامی در ایران که کم‌کم با رخوت همراه شد، نتوانست به سرعت به رشد خود ادامه دهد و حتی عمق کافی بیابد. در این راستا جمهوری اسلامی ایران از یک طرف نتوانست اقدام‌های بانکداری اسلامی خود را به جهان معرفی نماید و از طرف دیگر نتوانست از تحولات بانکداری اسلامی در جهان استفاده لازم را بنماید. این در حالی بود که حاکمیت مبتنی بر فقه در ایران و گنجینه پر بهای استدلال‌های متنوع فقه امامیه (فقه شیعه) در حوزه معاملات می‌توانست پشتوانه و موتور محرکه نوآوری‌های مالی در نظام بانکداری اسلامی در ایران باشد. به موازات ایران سایر کشورهای اسلامی و بعدها نیز دپارتمان بانکداری اسلامی بانک‌های بزرگ متعارف دیگر کشورها به نوآوری‌های خود ادامه دادند و ایران از این کاروان اندکی عقب ماند. در داخل کشور نیز بعضاً بر صحت عملیات بانکی از بعد شرعی تشکیک شد. بر این اساس لازم بود دغدغه مردم و متشرعین، از حیث انطباق عملیات بانکی با شرع رفع شود.​​​​​​​

خواهشمند است جهت دریافت نسخه کاغذی این کتاب به تعداد مورد نظر، از طریق فرم روبرو یا تماس با واحد اداری شرکت ویرا پژوهان پویا به شماره تماس ٨٨۶٩٧٠٠٢، سفارش خود را ثبت نمایید.

راهنمای خرید کتاب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید